Programma No Man’s Land compleet
Op woensdag 7 december vindt de tiende editie van No Man’s Land plaats in TivoliVredenburg. De Utrechtse muziekconferentie biedt een inspirerend programma voor aanstormende en gevestigde artiesten, muziekindustrieprofessionals, beleidsmakers en studenten.
Om het 10-jarig jubileum te vieren, presenteert No Man’s Land een gloednieuw showcase-programma. Kunstvakopleidingen en muziekproductiehuizen hebben acts aangedragen en de tien meest veelbelovende acts zijn te zien op No Man’s Land: Burleson, Cloud Café, Daisy Bellis, Elmer, Hiigo, Joël Domingos, Julia Sabaté, Lola Cedès, Mila & Mira en PXRPLE JAZZ. De selectiecommissie, bestaande uit 3voor12 Utrecht, Daniël Nagelkerke (013, Radar Agency), Imke Loeffen (Poppunt Gelderland, Artiest), Jairzinho (Rotterdam Airlines), Joey Ruchtie (ESNS) en Pien Feith (Friendly Fire), beoordeelde de acts onder andere op eigenheid, kwaliteit, potentie en de impact van dit optreden op diens ontwikkeling.
Het programma biedt inspiratie en handvatten voor aanstormend talent. Bob Donkers (Samen Met Bob), Martijn Munk (Day Four Management) en Soraya Ruijg (Fonds Podiumkunsten) delen de ins en outs van een goede fondsaanvraag. Áslaug, Chris Moorman (Popronde) en Lars Kelpin (GRAP, Muzikantendag) bespreken waarom het zo moeilijk is om muzikanten eerlijk te betalen voor hun diensten en wat de Fair Practice Code de afgelopen jaren teweeg heeft gebracht. Met Music Rights on Tour duik je in de wereld van muziekrechten met Son Mieux en wordt het verschil tussen Buma/Stemra, NORMA en Sena duidelijk aan de hand van praktijkvoorbeelden.
Naast het Musicmaker Demopanel en de FunXDemopitch, waar jonge makers kunnen rekenen op waardevolle feedback en tips, worden de inschrijvingen voor Het Spreekuur op 16 november geopend. Hier krijgt aanstormend talent de kans om een-op-een te sparren met ervaren artiesten en muziekprofessionals.
De reputatie van rap wordt onder de loep genomen door Keesha, Mahi Khalesi (ROQ ‘N Rolla Music), PAX the humanoid, Prof. Soortkill en Saul van Stapele (NRC). In hoeverre zijn de stigma’s waar, welke rol spelen de media en artiesten hierin en is er vanuit de scene behoefte aan meer respect of behoudt het liever z’n rebelse karakter?
Foto: Nathan Reinds